woensdag 11 mei 2011

Recept Chocolade-glazuur

Hier zijn we dan met deel 2 van Eclairs maken.

Op échte éclairtjes hoort een lekkere, dikke laag chocolade die goed aan je tanden blijft hangen als je een gulzige hap neemt... die laag gaan we nu dus prepareren ;-)

Wat heb je nodig:

- 200 gram poedersuiker
- 30 gram cacao poeder
- 1 cl water

Alle ingrediënten bij elkaar:


Zet je water op het vuur en laat koken.

Voeg poedersuiker en cacao samen:


Roer goed door elkaar:


Voeg het kokende water stilletjes aan bij het mengsel en begin te roeren:


Bweik, als DAT ooit nog maar in orde komt :-) BLIJVEN roeren !


Oef... dat ziet er al héél wat beter uit ;-)


Nu... zet je dit in de koelkast en laat je het een half uurtje rustig dik worden. Hier ging ik duidelijk in de fout (ik volgde ook maar braafjes het recept - dat trouwens van 'Goe Gebakken' komt- en deed ik dat niet)

Dus toen ik mijn éclairtjes wilde afwerken, had ik nog steeds een lopend papje en droop het gewoon van mijn éclairs af... en moet ik improviseren om het toch acceptabel te maken ;-)

Dus: zet het boeltje in de ijskast, laat het goed dik worden, anders ga je straks geweldig moeten knoeien.

Dat was je chocolade-glazuur !

Volgende keer de rest !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...