maandag 20 juni 2011

Vanille Cupcakes Recept

Voor cupcakes bestaan er héél veel recepten, en allemaal zullen ze wel een beetje van elkaar weg hebben... ik test er verschillende uit, welke zijn het lekkerste? Welke zijn het makkelijkste...? Welke blijven het langste vers...?

Deze keer koos ik voor het recept van 'Magnolia Bakery'.

Ik wilde niet té veel stuks hebben, dus ik maakte maar de helft ;-)

Wat heb je nodig?

- 210g zelfrijzende bloem
- 175g gewone bloem
- 227g ongezouten boter op kamertemperatuur
- 400g suiker
- 240ml volle melk
- 4 grote eieren op kamertemperatuur
- 1 theelepel vanille extract

Wat moet je doen?

Voeg de twee soorten bloem samen.
Klop de boter zacht en romig, zeker lang genoeg kloppen tot je een gladde massa krijgt (dit duurt even, maar toch volhouden ;-) )
Voeg de suiker voorzichtig toe en klop een 3-tal minuten goed door.
Voeg dan ei per ei toe, goed mixen na elk ei.
Voeg dan afwisselend een beetje bloem en een beetje melk toe, tot beide op zijn.
Blijf goed kloppen, maar stop als je massa glad en zonder klonters is.
Verdeel je beslag in de vormpjes, en verwarm je oven voor op 175°.
Bak gedurende 20-25 minuten op 175°


De ingrediënten: (ik deed het boeltje in de helft... zoveel cupcakes had ik niet nodig ;-) )


Boter mixen tot ie zacht en romig is:


Dan de suiker erbij:


Na 3 minuten had je dit ongeveer:


Ei één er in:


Ei twee erbij:


En dan bloem - melk - bloem - melk -enz :


Enzovoort: (yuk ! het ziet er weer verschikkelijk uit !)


Beetje overbelicht... ;-)


Omdat ik deze keer geen cupcake vormpjes wilde gebruiken (je kan dat zelf wél doen!) gebruikte ik Cake Release om me nadien het gepeuter te besparen.


Beslag netjes in de vorm.
Kleine tip : doe je beslag in een spuitzak (ik gebruik een snoepzak ;-) ) dit werkt supersnel én netjes!


Na 22 minuten had ik dit:


Even laten afkoelen (pas op want bakvorm blijft hot-hot-HOT!)
En dan een snijplankje over de vorm en in één keer heel de boel kantelen.
Als het goed is krijg je dit:
(zoniet moet je beginnen peuteren ;-) )


Géweldig lekker !


Niet zo'n beste foto...


Smakelijk !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...