zaterdag 20 augustus 2011

Retro-bolletjes-taart: how-to

Een snel-snelle how-to eigelijk... want anders zou ik herhalen wat ik al eens op de blog gezet heb.
Voor diegene die de moederdag-taart eerder dit jaar gemist hebben, zet ik overal een linkje bij, zodat je de héle uitleg kan vinden ;-)

Eerst bakken we de biscuit, dat begint natuurlijk met: véél mixen!
(ik moet mezelf toch eens een kenwood cadeau doen...)


Hoe je een biscuit bakt, met een hele how-to, kan je HIER vinden.

Dan kleuren we onze zelfgemaakte marsepein in een flashy tintje,
mét handschoenen aan of je handen zijn feller dan de marsepein ;-)


Hoe je marsepein maakt, kan je HIER vinden.

Tijd om de botercreme te maken:


Recept botercreme: HIER

En dan hebben we onze gebakken biscuit.


Die we netjes gaan snijden.


En opvullen!


Hoe je je biscuit moet snijden en vullen, kan je HIER vinden.

We rollen onze marsepein uit.
Hier werd dat een geweldig grote lap, want mijn biscuit had een doorsnede van 25cm.
En bekleden onze taart er netjes mee.


Hoe je een taart kan bekleden, kan je HIER vinden.

Tijd voor de versiering !
Meestal verzin je op voorhand een thema, of gebruik je een foto als inspiratie, of doe je zoals ik en zie je wat er uit je handen komt 'vloeien' ;-)
Ik had zin in retro, en in fleurig en in schattig en kleurig...
Dus het resultaat was helemaal mijn ding !

Lekkere vulling, lekkere biscuit...
Meer moet dat niet zijn om Bumblebee-moemoe happy te maken ;-)

Veel plezier ermee !!

4 opmerkingen:

  1. Het ontwerp... Leuk!

    Ik heb heel kleine zakjes proberen maken, bv voor traktatie, smarties, of suikerbonen, maar omdat ze niet gelukt waren heb ik er geen foto van genomen... :-) Ik weet nu ook niet wat ik er wel kan van maken :-)

    Ik heb ook nog zoeen wol in het roze maar zoals die andere moet ik die eerst nog helemaal ontwarren want ze zitten serieus in de knoop, daardoor heb ik ook meerdere kleine bolletjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het thuisproject: ja, dringend ;-) maar ik zie door de bomen het bos niet meer, er is ZOveel aanbod !

    Ik weet dat de goedkopere versies ook minder krachtig zijn, en voor bepaalde degen en beslagen moet je echt wel genoeg power hebben of je ding begint te roken ;-)

    Maar biscuit is in totaal een 10-tal minuutjes aan één stuk mixen, voor een ongeduldig iemand zoals ik zijn dat laaaaaaange 10 minuten ;-)

    Bedankt voor de link ! Het zal niet voor binnekort zijn, maar misschien volgend jaar, wie weet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jipiee! Bedankt voor de leuke how-to!!
    Ik probeer deze zeker eens uit!
    Als je je biscuit gesneden hebt in schijfjes, kan je die er dan terug opleggen en dan de marsepein er over doen? :)
    Thank youuu!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ow ow wat ziet hij er lekker uit...
    Ik maak altijd zelf biscuit deeg en dat moet je 25 min mixen, ik heb daar een beetje moiete mee door dat ding zo lang vast te moeten houden en ook het geduld niet voor... Ik heb me een mixer met standaard bij de Lidl gekocht voor 20 euro ... nou daar zijn al heel wat taarten in gebakken hoor... en werkt nog steeds als een raket.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...