donderdag 22 september 2011

Groentenquiche met ham

Bumblebee-vriendje is liefhebber van quiche...
dus aten we quiche die dag ;-)

Even opzoeken, wat receptjes bij elkaar flansen zodat je weer iets nieuws krijgt,
en uitproberen maar !
Wat heb je nodig?
- 1 vel bladerdeeg
- 150g ham in blokjes
- 3 uien
- 4 eieren
- 150g gemalen kaas
- 2 dl room
- 2 preiwitten
- peper en zout
Wat moet je doen?
- stoof de prei en ui glazig
- voeg de ham toe
- rol het bladerdeeg open, bekleed je bakvorm, vul met bonen of rijst
- zet 10 minuten in voorverwarmde oven van 180°C
- klop 4 eieren met 2 dl room, kruid goed af met peper en zout
- haal de bakvorm uit de oven
- verdeel de uien en prei en ham, en giet nadien het eier-mengesel er over.
- verdeel de kaas over het geheel
- zet 25-30 minuten in de oven op 180°C
Mijn ingrediënten:


De uitjes en de prei aanstoven
(manman, dat snijden is steeds weer een gejank...)
Mijn bakvorm met het deeg er in.
Als het er een beetje rommelig uitziet, komt het doordat ik het eerst in een lage vorm geplooid had...
tot ik tot besef kwam dat heel die boel daar nooit in ging passen ;-) dus koos ik toch maar de deze.
Leg er een bakpapiertje in, je droge bonen of rijst of bakparels en zet in de oven.

Verder aanstoven en de ham erbij.

*klotseklots* de eieren en room bij elkaar.
*ting !* net op tijd om mijn bodem eruit te halen,
beetje fluffy en dik geworden, maar da's geen probleem.


Heel de boel in de vorm.
Paste maar juistekes ;-)

Het ei-room-mengsel erbovenop.
Euh, opgelet, als je even wil schudden om het mooi te verdelen...
 denk er dan aan dat die bakvorm net uit de oven komt en dus smoorheet is
(mijne frank viel nét op tijd)


Kaas er over, dat ziet er al iéts smakelijker uit.

En een half uurtje de oven in,
tot mijn mes waarmee ik prikte er netjes droog uitkwam en er niks meer 'flubberde'.
Njammie !

Easy peasy, snel klaar en lekkerrr !

Smakelijk !!

4 opmerkingen:

  1. Hier geen voorstanders in mijn gezin..., ik vind het wel heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit! 'k Ga 'm van je namaken.... dankjewel voor het recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmmmm ik ben dol op zulke quiches.... alleen mijn wederhelft niet.....ik zou ze elke week wwel 2 keer kunnen eten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mmm lekker . ik maak ook vaak quiches.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...