dinsdag 13 december 2011

Hoeveelheid suikerpasta-marsepein

Ik blijf het lastig vinden om in te schatten hoeveel gram suikerpasta of marsepein je nodig hebt als je een taart wil bekleden.
Dus heb ik het eventjes opgezocht in mijn verschillende taarten-boeken en daar een gemiddelde van gemaakt, voor mij is het zeker een hulp, dus misschien voor jullie ook?

Hier gaan we:
Voor een ronde taart met een doorsnede van:
15cm - 300gram
20cm - 400gram
25cm - 600gram
30cm - 850gram
Voor een vierkante taart van:
15cm - 350gram
20cm - 450gram
25cm - 700gram
30cm - 950gram
Een bol-taart van:
12cm - 200gram
15cm - 300gram
20cm - 400gram
Voila.
Natuurlijk scheelt het ook hoe hoog je taart juist is, maar ik vond het fijn om een richtlijn te hebben.
Want zo maar inschatten is echt moeilijk, of toch zeker in het begin ;-)
Opgelet: dit gaat over het bekleden van je taart.
Niet over het decoreren.
Hiermee heb je dus een basis voor het decoreren en ziet je taart er ongeveer zo uit:



Tel dus nog goed wat marsepein of suikerpasta extra als je decoraties op je taart wil !

Oja... ik verkies een dubbele laag suikerpasta of marsepein bij simpele taarten...
zo krijg je een superstrak geheel... dus dan moet je het boeltje verdubbelen natuurlijk ;-)
Hopelijk zijn jullie er een beetje mee geholpen !

3 opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...