vrijdag 24 februari 2012

Mijn eerste Granny's !

Olala, shame on me !

Ik heb mijn teerbeminde blogje voor twee weekjes radicaal aan de kant moeten schuiven wegens serieuse changeringen in mijn professionele leventje...
En gut wat ben ik blij dat ik -bijna- terug op mijn plooi zit en eindelijk mijn laptop terug op mijn schoot heb gedropt en ben beginnen typen.

Ondertussen ben ik weer een jaartje ouder mogen worden,
en daar hoorden cadeautjes bij.

Cadeautjes zijn fun fun fuuuuuhuun!!

Mijn lieve Bumblebee-zusje gaf me een superleuk boek (dat ik stiekem al lichtjes opgeeist had...)
 en koos er 5 onvoorstelbaar dottige kleurtjes katoen bij.


Maar door al die drukte kon ik niet anders dan af en toe eens smachtend kijken naar die leuke kleurtjes en alvast de haaknaald zoeken die ik érgens wel had verstopt en alleen nog diende terug te vinden.
Diezelfde haaknaald die ik blijkbaar permanent gepikt heb van mijn mama,
ipv 'even te lenen' zoals de bedoeling was ;-)

Oepsie... misschien toch eens mijn eigen exemplaartje kopen.

Maar gisteren was het eindelijk zover.

Haaknaald in aanslag,
boek erbij.
Frons der concentratie op mijn snoet...
en tadaaaaaa !


Mijn aller-aller-allereerste granny'tje.
Is het geen schatje?

Ik besloot voor één keer maar eens niet te willen rennen voor ik kon kruipen,
dus ik pikte er het simpelse patroontje uit van allemaal.

Bumblebee-vriendje vond het nodig om te zeggen dat het mooi was,
maar omdat ik dit nu kon... ik toch ook eens iets anders moest proberen?
Iets specialers?
Iets leuker?

Ekskuse mie?
Het is weer niet ingewikkeld genoeg voor meneer ;-)

Koppig als ik ben, ging ik zéker niet luisteren.
En haakte ik vrolijk verder.

Ooooh wat heb ik dat haken gemist !

Enkele uurtjes haken en met een half oog naar 'Thuis' kijken
gaf dit resultaat.



En toen moest ik mezelf dwingen om mijn spulletjes aan de kant te leggen
en toch maar te gaan slapen.

Verslavend.
Die granny's.

IK weet al wat ik ermee ga maken.
Jullie nog niet ;-)

oja... aan de granny haaksters...:
mag ik een tip voor het veranderen van kleurtje?
Ik knip nu gewoon mijn draadje af... knoopje er in,
en dan begin ik terug met mijn lusje en haak ik zo verder.

Heb zo een donkerroze vermoeden dat het wel anders kan...
dus alle tips zijn welkom !!

A propos,
die give away... daar ben ik hard aan bezig hoor,
dus die komt er heel in't kort aan !!

11 opmerkingen:

  1. Deze staan ook nog op mijn lijstje. Het is zo'n geweldige manier op allerlei kleine restjes op te maken van andere projectjes. Maar zo goed kan ik nog niet haken, dus het is nog even oefenen.
    En ze zijn zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Granny's haken is helemaal niet moeilijk ! Ofteja, eigelijk is haken in het algemeen niet moeilijk.
      Eventjes verwarrend soms, maar zeker de moeite waard om te proberen !

      Verwijderen
  2. gelukkige verjaardag en ik hoop dat alles goed gaat met je professionele switch !
    Ik ben benieuwd wat je met de granny's gaat doen.
    En ik knip ook gewoon als ik een andere kleur moet starten. Een knoopje doe ik niet, ik hecht gewoon af en begin opnieuw met een andere kleur.
    Je zult toch echt die draadjes moeten wegwerken, tenzij je daar je vriendje voor kan strikken ;) ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel ! Tot nu toe verloopt die switch heel goed!
      Maar je 'afhechten'... dat is toch knoopje leggen? Niet dan?
      Dat vriendje ga ik niet kunnen overtuigen om de draadjes weg te werken, dat gaat een taakje voor de tv zijn, op een moment dat ik veel geduld heb ;-)

      Verwijderen
  3. Jaaa :) we stonden al op het punt om bumblebee vermist op te geven, maar de politie zou nogal raar opgekeken hebben denk ik...
    Misschien is heel lief aan je zusje vragen of ze nog ergens een haaknaald voor u verstopt heeft? Ik ben er vrij zeker van, als ze geweten had dat degene die je nu gebruikt niet uw persoonlijke eigendom was, dat ze eentje bij in het pakketje gestopt had...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan ik eens proberen ja... misschien kan dat zusje nu al eens gaan zoeken, zodat ik dat sebiet ineens kan meenemen samen met een volgende lading kleurtjes !
      De mama der bumblebee's mist die haaknaald niet echt blijkbaar... dat moet iets te maken hebben met 'trauma' en 'jongste dochter leren haken'... zoietske? ;-)

      Verwijderen
  4. wat een leuke granny's heb je gemaakt en tja dat afhechten, ik doe het altijd zo: Als ik met een nieuwe kleur begin dan neem ik een lus op door de lus van de andere kleur zorg dat ik een extra stukje draad heb en samen met de kleur waar je mee stopt leg ik dat zo op het te haken steekje neer en haak dan een paar stokjes met de draad tussen de stokjes ( zeg maar tussen beide toeren in en later knip ik dan beide draden af en dat is t......snap je?
    succes met haken......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap het :D ik heb het 3 keer moeten lezen, maar nu snap ik het!!

      Dankjewel voor de tip !

      Verwijderen
  5. Pas op ze zijn zo verschikelijk verslaafd... ik kan er ook niet meer meestoppen.. ik heb 6 blankets in me hoofd.. nu nog in me handen..
    veel pelzier.. je eerste granny's zien er geweldig uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ze zijn écht verslavend !!
      Ik begin met kleine projectjes, dekentjes en dergelijke zijn nog niet voor nu.
      Dankjewel !!

      Verwijderen
  6. Ik werk de draadjes ook altijd meteen weg, op dezelfde manier als Marjolein.
    Scheelt heel veel afwerkgedoe aan het eind (toch meestal het minst leuke van het geheel)! Ik vond een filmpje op internet (zal 'm even opzoeken):

    http://www.youtube.com/watch?v=Xa7WjJKJjmg

    Hier wordt dit keurig uitgelegd. Hij doet het al vanaf de eerste toer, dus zelfs het begindraadje wordt weggewerkt.

    http://www.youtube.com/watch?v=oFP4PTGcCnw&feature=relmfu

    Deze gaat over het veranderen van kleur.

    Het werkt inderdaad verslavend. Wat ook heel erg leuk is (als je de gewone granny's een beetje zat bent) is een African Hexagon. Zoek maar op internet. Zelfde systeem als een granny, maar net wat andere steken en een heel erg leuk resultaat!
    Succes verder. Je hebt een leuke blog, ik was hier vandaag voor het eerst. Groeten, Lucia

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...