zondag 26 februari 2012

The Versatile Blogger Award !

Ik kreeg een tijdje geleden van twee lieve dames de melding dat ik een award gekregen had van hen,
The Versatile Blogger Award.
Welbedankt dames,
wat ongelofelijk lief van jullie !!

Now here are the rules, and what I have to do.
1.Add the award to your blog.
2.Thank the blogger(s) who gave it to you.
3.Mention 7 random things about yourself.
4.List the rules.
5.Award to 15 bloggers.
6.Inform each of the 15 by leaving a comment on their blog
 
 
Gekregen van Tio en Kreatita,
dankjewel !!
 
 
Dus.
Nu mag ik weer over mezelf kwetteren zeker?
Eens kijken, wat valt er nog te vertellen?
 
 
Ik ontdekte nog niet zo lang geleden Pinterest.
Waarmee ik mijn lijst met 'verslavingen' weer ietsje langer maakte.
Sindsdien bruist de creativiteit en een overload aan waanzinnige ideeën door mijn hoofd,
wat dan weer voor frustratie zorgt want het ontbreekt me geweldig aan tijd de laatste maanden/weken.
Al eens een gefrustreerde hommel gezien?
Niet bepaald iets dat je rond je wil hebben ;-)
 
 
Wat me brengt bij mijn blognaam.
Ik kan er niks aan doen maar als ik een hommetje zie,
een klein dik wezentje met een fluffy jasje aan en dikke pootjes,
dan kan ik niet anders dan 'oooooohhh!' roepen en er met mijn neus boven gaan hangen.
Dan komt er nog bij dat ik dat gewoon een geweldig woord vind.
Hommel.
Bumblebee.
Dat klinkt toch alleen al schattig?
Lang verhaal kort: ze zijn dottig en ik ben zot van hen.
En 'bezige bij' is nu eenmaal best van toepassing op mezelf ;-)
 
 
Het is een tijd van veranderingen.
Want ik maakte enkele weken geleden een gigantische professionele switch.
Eentje die ik lang uitstelde, struisvogel-politiek-gewijs al een poosje negeerde,
en dan met grote paniekogen met rasse schreden zag naderen.
Om het dan op automatische piloot te ondergaan.
En nu... kan ik met trots melden dat ik een van die mensen ben die een nieuwe uitdaging met open armen kan ontvangen, lichtelijk in shock omdat het allemaal zo snel gaat en beetje van mijn melk ook.
Maar toch.
Bij deze trekken we de deur achter ons dicht.
Duw ik mijn wipneus de lucht in,
en focus ik me op mensen die bereid waren om me out of the blue een kans te geven en me dus een duw in een nieuwe carriere gegeven hebben.
 
 
Wat me dan weer bij mijn wipneus brengt.
Ik heb een wipneus.
Altijd gedacht dat het een aandenken was aan mijn manier van mijn neus vegen als kind.
Je weet wel, de ene veegt opzij.
Ik veegde naar boven.
Correctie.
Soms doe ik dat nog steeds,
als ik vergeet dat er mensen in mijn buurt zijn ;-)
Maar als ik dan eens closer kijk naar een nicht van me,
en naar haar zoontje.
Dan hebben ze mijn neus.
Fin ja, niet MIJN neus,
maar toch eentje dat er gek genoeg erg op trekt.
En hoe hard ik mijn wipneusje ook verafschuwde in mijn pubertijd...
als er ooit een bumblebee-beebje komt...
mag dat prutske gerust mijn wipneusje erven.
Want feitelijk is het wel schattig.
Eneuh,
beter de neus van de mama,
dan de kuren...
 
 
Ojee.
Als ik nu verder ga hoe ik bezig was...
moet ik het nu dus over mijn kuren hebben.
Tja.

Mijn kuren.
Algemeen geweten dat ik niet de meest nette persoon ben.
Als in: ik ben nu eenmaal een rommelig mens.
Big deal.
Het huishouden doen staat hier ook niet op stip nr 1 van het prioriteitenlijstje.
Ik geloof dat er meer belangrijkere zaken zijn dan dat taloorke afwassen of dat stel sokken plooien.
Als iemand nog een kaboutertje over heeft dat 's nachts mijn houskeeping wil doen?
Neen? Spijtig.
Op tijd komen is ook niet mijn sterkste kant.
Ik doe mijn best.
Maar op een of andere manier moet ik steeds weer op die laatste moment naar het toilet.
Of toch nog even dat papier zoeken,
of eventjes van schoenen wisselen...
Oepsie.
 
 
En... dan komen we aan bij schoenen !!
Schoenen zijn fun.
Heel erg nodig ook.
Ze roepen naar me.
Soms zelfs krijsen en gillen.
'koop mij !!'
'kijk nu hoe MOOI ik ben!!'
Ach.
Wie kan die arme dutskes nu weerstaan?
Dus ik ben zo lief dat ik die schatjes onder mijn vleugels neem,
en allemaal een thuis geef in de schoenenkast -die nog steeds niet helemaal af is...- in onze gang.
Happy shoes.
Happy bumblebee.
(minder happy bumblebee-vriendje?)

Euh.
Moet ik het nu over bumblebee hebben... of over bumblebee-vriendje?
Of over happy?

We gaan voor: happy.
Wat maakt me happy?
- me helemaal verliezen in een boek
- een ganse dag hobby'en
- een schaterlach van een klein kindje
- een welgemeend schouderklopje of knuffel van iemand die ik graag heb
- door onaangeroerde sneeuw stappen
- door een netjes opgekuisde berg herfstbladeren rennen
- nostalgische herinneringen van mijn geweldige kinder en jeugdperiode
- gezellig samen zijn met mijn bumblebee-familie
- alles in de kleur roze ;-)
- iets nieuw leren
- het gevoel dat je krijgt wanneer je beseft dat je iets nieuw helemaal onder de knie hebt
- samen kunnen zwijgen, zonder een 'awkwaaard!' gevoel
- de geur van versgemaaide gazon
- de geur van lente !
- het ruisen van de zee horen
- een grote hap twix
...
 
 
Voila !
 
 
Bij deze zit mijn taak er op.
Phoe, daar heb ik lang over gedaan... LEES het nu ook he ;-)
 
 
En mijn 7 genomineerden.
Ja ik weet het... het moeten er 15 zijn,
maar ik hou het bij 7.

En ik kies er uit die ik vorige keer niet nomineerde.
(als ik dat goed onthouden heb).
Dus:
zeker eens kijken bij deze dames !!

5 opmerkingen:

  1. wauw, dat vind ik nu eens echt superorigineel schrijven over jezelf :)
    heel leuk gedaan!

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het maar kwebbelen is, dan lukt het wel ;-)
      Dankjewel !!

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd!!!
    Dank je wel voor de award
    !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel !
      En graag gedaan ;-) met jouw gouden handjes... je blogje verdiend het om in de bloemetjes gezet te worden !

      Verwijderen
  3. Graag gedaan !! Je blog is een pareltje, heel fijn om te lezen.

    Lol, dat alleen al verdiend een pluim ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...